Petr Forejtek

Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.

Petr Forejtek

Adélko

12.9.2020 jsem tam byl. Sledoval jsem, jak lezeš, jak držíš chyty, kladeš nohy do stupů a šikovně odšlapuješ do stěny. Byl jsem tam a díval jsem se. Neužíval jsem si to jako divák. Měl jsem to těžší. Rozhodoval jsem.

15.9.2020 v 15:19 | Karma: 18,95 | Přečteno: 689x | Diskuse| Letní povídka

Petr Forejtek

Poprvé v Tatrách

V Tatrách jsem ještě nikdy nebyl, ale přímo magicky mě přitahovaly. Nedařilo se mi vtěsnat do mých plánů jakoukoli cestu, kterou bych se jim byť jen přiblížil. V mých představách Tatry nabývaly přímo buldočích rozměrů a jejich kouzlo jen rostlo s tím, jak jsem nakupoval tu mléko, tu zase sušenky, jak jsem zaslechl pár tónů Slovenské hymny, vyprávění přátel o výpravách, či burácivý hřmot dieselového agregátu mohutného náklaďáku. Všechny tyhle a ještě mnohé další líčky jen přikrmovaly mou zvědavost, která číhala na příležitost.

21.7.2014 v 10:00 | Karma: 15,15 | Přečteno: 921x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Helfštýn

Helfštýn je nádherná dominanta krajiny. Středověký hrad, který se tyčí nad Týnem nad Bečvou, zaujme svou pohledností, a láká příchozí k návštěvě. Lezci nicméně nemají v úmyslu dobýt hrad, na poslední odbočce ještě v Týnu se dají vlevo, podél zahrádek úpatím kopce, neboť tam se nacházejí Helfštýnské plotny, cíl jejich ztékání.

7.7.2014 v 10:00 | Karma: 10,56 | Přečteno: 667x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Weichtal Wichtel 6+

Rakousko, oblast Höllenthal, sektor Wachhüttelturm, cesta Weichtal Wichtel, obtížnost 6+ (5+ povinně). Cesta má celkem 8 délek, 170 metrů, a když jsem se na ní zdola od silnice díval, měl jsem k ní poměrně velký respekt. Přeci jen zdola to vypadá jinak, než když se na to potom přilepíte. Co vypadá převisle je kolmé, a co vypadá hladké, je plné chytů. Náš oblíbený Vertikon má 16 metrů, a tak když tam lepší dny dáváme deset cest i víc a ještě odcházíme po svých, měli bychom to s přehledem dát.

26.6.2014 v 10:00 | Karma: 7,41 | Přečteno: 444x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Padej

Když jsem toho dne přišel pod stěnu a položil ruce na chyty, myslel jsem na něco úplně jiného než obvykle. Cesta nahoru, při níž jsem se jindy soustředil hlavně na to, abych nespadl, se měla naopak stát cestou, ze které nejspíš spadnu. Bylo to na Štěpánských závodech v kvalifikaci, a cesta, kterou jsem si vybral, byla těžší než jaké lezu. Chtěl jsem lézt takzvaně "do pádu", to znamená s plným nasazením v nejlepším případě až k řetězu, bez odsedání, s tím, že pokud se mi nějaký krok nepovede, nebo mi dojdou síly, spadnu do lana.

9.1.2014 v 10:27 | Karma: 13,81 | Přečteno: 953x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Štěpánský závod 2013

K jedné z mých pro mne úsměvných lezeckých historek bude od včerejška patřit i tato o Štěpánském lezeckém klání na sklonku roku 2013. Štěpánské závody se ve zlínském Vertikonu odehrávají každý rok, tyto byly v pořadí už třetí. Na sklonku roku 2011, kdy se odehrál první ročník, nevlastnil jsem ještě ani lezecké škorně, čerstvě narozená hala s lezeckou stěnou pro mne představovala terru incognitu a lidé, visící porůznu na tkaničkách ze stropů a stěn, komiksové bytosti vybavené nadpřirozenými schopnostmi.

30.12.2013 v 10:00 | Karma: 10,55 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jdeme na Weissmies

Horolezení je pro mě vlastně stále ještě taková hádanka, a i moje cesta k němu byla poněkud jiná, než u jiných lezců. Chodím lozit s přestávkami teprve dva roky, a ač to bude někomu určitě znít poněkud neuvěřitelně, dost dlouho jsem si vůbec neuměl představit, že existuje ještě něco jiného, než umělá lezecká stěna. Postupně jsem ale zjistil, že disciplín, které se pod širokým termínem horolezectví skrývají, je opravdu hodně, a že míst a aktivit pro objevy je tu víc než dost. Ale teď k tomu výletu.

25.11.2013 v 10:00 | Karma: 9,36 | Přečteno: 521x | Diskuse| Ostatní