Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

200 milisekund života

Můj oblíbený písničkář zpívá píseň Smrti. Písnička se jmenuje "Smrti", a když jí uvádí, říká, zahrajeme vám písničku, a po ní už netleskejte, písnička se jmenuje Smrti, a když budete tleskat, budeme muset hrát i po smrti.

Každý biochemik vám řekne, že všechno, co se kolem nás odehrává, je pro nás jen iluze. Iluze proto, že smysly, kterými realitu vnímáme, nás šálí, a navíc jsou tak zpomalené, že ji vnímáme s nepřeklenutelným zpožděním. Vlastní smysly nám lžou, neb nemohou jinak. Než se mozek dozví, že se něco stalo, uplyne dlouhých 200 milisekund ničeho, a tohle nic je to, co nám ohraničuje život.

Možná nejsem přesný, protože já nejsem ani biochemik, ani vykladač víry. Tudíž mne, prosím, neberte za slovo. Jen uvažujte. Co všechno se může a také stává v mezidobí toho okamžiku, kdy se odehrává skutečný čas a tím okamžikem, kdy to prožijeme? Kdy nám náš mozek sdělí, jaké to je a zda to bolí či ne?

A co je tedy po smrti? Po tom okamžiku, o kterém, až nastane, se dozvíme teprve tehdy, až budeme jaksepatří mrtvi? Nastane totiž dřív, než ho zaznamenají naše smysly a dřív, než budou mít šanci o tom zpravit mozek. Ani řádně umřít není nám dáno. Ale můžeme si myslet o tom co jen chceme. Třeba že potom bude ráj a panny, nebo peklo a horká lázeň olova. Představivosti se meze nekladou.

Mluvil jsem o tom s jedním svým známým. Tvrdil mi, že život je věčný a že smrt je jen přestupní stanice, že duše plave dál v jiných tělech a že tedy miluje-li zde někoho, koho milovat nemůže, bude mít možnost o něj usilovat v lepších časech. To je pěkné. Pěkná náplast. Nicméně jsem mu řekl, že smrt je jako vypínač. Prostě zhasne. Blik. Rozesmutnilo ho to, ale jen na chvíli. Možná jen na těch 200 milisekund, než si uvědomil, že můžu kecat.

Jsme tu a běžíme za realitou. Ona nám utíká a pokud podlehneme tomu, že ji nemůžeme dohnat, staneme se pouhými stíny. 200 milisekund svobody, překrývajících se 200 milisekund právě teď a za chvíli zase, to je náš polštář, na němž ležíme. A jenom na nás záleží, zda bude hebký a příjemný, nebo plný hřebů.

Můj oblíbený písničkář zpívá jednu písničku Dvakrát. Písnička se jmenuje "Dvakrát". Může jí zahrát kolikrát chce, vždycky to ale bude Dvakrát. A pro mne navíc to vždycky bude 200 milisekund po tom, co tu udělá. Dvakrát.

Autor: Petr Forejtek | úterý 5.4.2016 10:01 | karma článku: 15,45 | přečteno: 606x
  • Další články autora

Petr Forejtek

nemám volný čas

a proto ráno, když poctiví lid spí, poslouchám Jethro Tull. Vůbec nerozumím textu, nevím o čem se mluví. Baví mě šašek

17.12.2023 v 5:22 | Karma: 9,19 | Přečteno: 275x | Diskuse| Osobní

Petr Forejtek

jmenuju se Petr, je mi 49, jsem ajťák a ve volným čase chytám pokémony

Velkorysost blahé paměti mě osvobodila od potřeby pamatovat si to přesně, ale je to asi tak dva roky...

19.10.2023 v 9:51 | Karma: 12,82 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Nevím

Když se mě veterinář zeptal, jak se to stalo, zarazilo mě to. Můj pes měl v oku zaraženou třísku. Malou třísku. Přímo uprostřed oka. Jak se to stalo?

10.10.2023 v 13:07 | Karma: 14,14 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

kočka, the Crab

Řekněte, že chcete vidět kočku... napověděl jsem na odchodu směrem k hloučku studentů. Terka po mně sekla pohledem, co zase dělám ostudu, ale mně to nedá, baví mě to.

3.7.2023 v 8:02 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jak klapka klapla

Dovolil jsem si tento malý trochu zlomyslný jazykolam přiřadit ke vzpomínce, která by mi jinak zapadla, leč sama zlomyslná není ani trochu.

12.6.2023 v 8:04 | Karma: 8,98 | Přečteno: 180x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.