Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čemu se divíš...

Neustále počítáš kroky. Když ti to vychází, a jsou-li vždy střídavě tři a dva po sobě, jsi spokojený. Při každém třetím a druhém můžeš šlápnout na rýhu v asfaltu, štěrbinu mezi dlaždicemi, nebo okraj mokré skvrny. Když se nedostává štěrbin, dlaždic a mokrých skvrn, vrávoráš a ztrácíš rovnováhu. Když při tom na tebe někdo mluví, moc ho neposloucháš, musíš se totiž věnovat počítání kroků. Klidně i přejdeš místo, kam jsi šel, protože tohle je důležité.

Nesměješ se cizím vtípkům, nechápeš jejich smysl. Naopak tvůj humor všem připadá podlý a drzý. Rozmýšlíš dopředu věty a rozmlouváš s nepřítomnými lidmi. Někdy ti to ujede a potom řekneš fragment rozhovoru nahlas. Tehdy tě překvapí vlastní hlas, a potom se na chvíli vrátíš na zem a snažíš se to zamaskovat. Ne vždycky to sedí do hovoru, který se právě vede, je-li jaký, je-li s kým. Blbé je to v tramvaji, obklopen cizími lidmi. Potom tě na čele chladí vlastní stud.

Neustále všechno kontroluješ. Mám všechno? Nezapomněl jsem nic? Často se vracíš, abys napravil nějakou chybu. Třeba když nejsou tkaničky u obou bot stejně dlouhé. Když jsou, počítáš kroky. Když nejsou, musíš je nejdřív vyšněrovat, porovnat, případně zkrátit. Lepší jsou suché zipy. Také je pro tebe důležité pořadí různých úkonů, a místo pro věci. Levé ponožky skládáš na sebe a dáváš si pozor, aby nepřišly na pravou nohu. To bys potom kulhal.

Také barvy a vzory jsou důležité. Nesnášíš písmena na oblečení. Nerozumíš úplně přesně tomu, co vyjadřují, a proto se jim vyhýbáš. Také ti vadí křiklavé barvy. Všechno musí k sobě ladit. Když nějaká barva chybí, máš ji alespoň na kapesníku jako zálohu. Nosíš si po kapsách spoustu věcí. Co kdyby ses najednou ocitl na pustém ostrově? Máš všechno? Čím bys rozdělal oheň, jak bys ulovil kozu, do čeho bys jí podojil a v čem bys utloukl máslo? Víš kde je sever?

Umíš z každé rodiny alespoň jeden jazyk? Ovládáš základní fyzikální veličiny a rozumíš chemickým procesům? Neustále máš pocit, že nejsi dostatečně připraven skoro na nic. Někdy proto ani nevyjdeš z domu, protože je to příliš komplikované. Někdy se přistihneš, že přemýšlíš, co máš právě udělat, často se přistihneš, že to vůbec nevíš. Občas zapomeneš dýchat. Kontroluješ, jestli jsi zdravý, často si měříš teplotu a napájíš se výluhy z léčivých bylin.

Žiješ život na ostrůvku svých jistot, obklopeném mořem nejistoty. Mají to tak všichni lidé. Někteří to ale nevědí, a takoví jsou potom snáze šťastní. Těm závidíš. Když jdeš vedle nich, kontroluješ, jestli počítají kroky. Když ne, usměješ se na ně. Když ano, usměješ se taky.

Autor: Petr Forejtek | pondělí 9.9.2013 10:00 | karma článku: 16,50 | přečteno: 1127x
  • Další články autora

Petr Forejtek

nemám volný čas

a proto ráno, když poctiví lid spí, poslouchám Jethro Tull. Vůbec nerozumím textu, nevím o čem se mluví. Baví mě šašek

17.12.2023 v 5:22 | Karma: 9,19 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní

Petr Forejtek

jmenuju se Petr, je mi 49, jsem ajťák a ve volným čase chytám pokémony

Velkorysost blahé paměti mě osvobodila od potřeby pamatovat si to přesně, ale je to asi tak dva roky...

19.10.2023 v 9:51 | Karma: 12,82 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Nevím

Když se mě veterinář zeptal, jak se to stalo, zarazilo mě to. Můj pes měl v oku zaraženou třísku. Malou třísku. Přímo uprostřed oka. Jak se to stalo?

10.10.2023 v 13:07 | Karma: 14,14 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

kočka, the Crab

Řekněte, že chcete vidět kočku... napověděl jsem na odchodu směrem k hloučku studentů. Terka po mně sekla pohledem, co zase dělám ostudu, ale mně to nedá, baví mě to.

3.7.2023 v 8:02 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jak klapka klapla

Dovolil jsem si tento malý trochu zlomyslný jazykolam přiřadit ke vzpomínce, která by mi jinak zapadla, leč sama zlomyslná není ani trochu.

12.6.2023 v 8:04 | Karma: 8,98 | Přečteno: 180x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.