Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Arogance a bezmoc

"Tak, a máte to!", procedil jsem k ní naoko tak trochu ostře."No, tak to už se asi na nic ptát nebudu!", odtušila posmutněle.Byli jsme první oblečení, a tak jsme první také šli. V otevřených dveřích jsem se otočil, "nashledanou.""Nashledanou", slyšel jsem jak říká nahlas, ale co si říkala potichu, můžu si jen domýšlet. Ale i když si to asi říká často, nikoho to stejně nezajímá.

Vysoukal se zpod auta, na rukou černočernou mastnou tmu. Z rýh kolem jeho nehtů odrážely v poblikávajícím světle zářivky fialové záblesky krystalky té tmy. Do široka rozhodil rukama, okamžitě, jak se jen posadil. Velký stříbrný klíč si přitom mazácky přidržoval v dlani prostředníkem. Potom vstal a trochu se zaklonil. Svoje slova doprovodil důkladným zabubnováním rukama do prostoru. V polonádechu jsem jeho slova vypil jedním hltem, oči na klíči, čekaje, kdy jím v návalu nezadržitelného přívalu slov majzne do okénka.
"A myslíš si, že mi to trhá žíly? Ne, mně je to úplně jedno", důkladně mě zasvěcoval do malé velké nespravedlnosti, jíž se na malých lidech dnes a denně dopouští malá vrchnost.
"Každej, kdo má jen trochu moci, dá ti to sežrat. Ale přitom to jsou jen lidi, od kterých ty nechceš víc, než aby se k tobě chovali slušně, odpověděli ti na pozdrav, vzali si od tebe nějakej papír, a dali na něj razítko.". Zhypnotizoval jsem devatenáctku v jeho ruce, a konečně v klidu vydechl, protože si jí přehodil do druhé ruky.
"Uf", zavrávoral jsem pod tím vyčerpávajícím projevem a opřel se dlaní o ponk. Znovu se rozpřáhl, zabubnoval do prostoru a klíč tentokrát vylétl, odrazil se od ponku, přeskočil krabici s matkami a zapíchl se do hadru u svěráku.
"A myslíš si, že mi to trhá žíly? Ne, mně je to úplně jedno,", došel si pro klíč, klekl si a pokračoval, "oni totiž neví jednu věc, víš,", zakutálel se pod auto, "základní věc,", vystrčil zpod něj hlavu, "na každý prase...", dramaticky se odmlčel a zvihl obočí, "se totiž někde vaří voda!", a potom se zase celý zanořil pod auto.
Setřel jsem si pot z čela hřbetem umaštěné dlaně, takže kouzlem nechtěného, vykouzlil jsem si tam tlustou černou čáru, kterou jakobych ta jeho slova mlčky podtrhnul.
Vzpomněl jsem si na něj dneska, když jsem se ve dveřích školky loučil.

"Paní učitelko, chtěla jsem se na něco zeptat, jestli byste mi neporadila, jak to udělat, aby mi trochu pil. On mi to pořád plive, a nemůžu do něj nic dostat...", obrátila se na pančelku.
"No, já už nevím, co vám mám k tomu ještě říkat, už jsem vám to říkala mockrát, a já nejsem na vašem místě, já nevím, jak to máte, ale co už vám k tomu mám ještě říct?", pravila ta, a já jsem se zastyděl, že tam jsem, a že musím být toho svědkem. Pomyslel jsem si ještě, že asi nemá panenka dneska svůj den, a že má velké štěstí, že maminka plivajícího chlapečka není dáma od rány.
"Myslela jsem, jestli byste mi něco neporadila, nebo třeba jak to děláte tady ve školce?", pokračovala maminka krotce.
"No tak mu to dávejte po troškách. Nám to tady neplive.", odtušila pančelka. Jejich hovor ještě chvíli pokračoval, ale už jsem z něj vnímal jen ten divný pocit, který mi drhnul mezi zuby. Tady je každá rada drahá, pomyslel jsem si ještě, a připadal si, jakobych žvýkal zázvor. Soustředil jsem se na Vítka, a dával pozor, aby si oblékl všechno co měl, aby si to oblékl ve správném pořadí, a aby si to oblékl na správnou část těla. Potom jsme v šatně osaměli.

"Tak, a máte to!", procedil jsem naoko tak trochu ostře, a zdvihl se z pokleku k odchodu, neboť Vítek už stál mezi dveřmi...

Autor: Petr Forejtek | čtvrtek 10.10.2013 10:00 | karma článku: 15,17 | přečteno: 2222x
  • Další články autora

Petr Forejtek

nemám volný čas

a proto ráno, když poctiví lid spí, poslouchám Jethro Tull. Vůbec nerozumím textu, nevím o čem se mluví. Baví mě šašek

17.12.2023 v 5:22 | Karma: 9,19 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní

Petr Forejtek

jmenuju se Petr, je mi 49, jsem ajťák a ve volným čase chytám pokémony

Velkorysost blahé paměti mě osvobodila od potřeby pamatovat si to přesně, ale je to asi tak dva roky...

19.10.2023 v 9:51 | Karma: 12,82 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Nevím

Když se mě veterinář zeptal, jak se to stalo, zarazilo mě to. Můj pes měl v oku zaraženou třísku. Malou třísku. Přímo uprostřed oka. Jak se to stalo?

10.10.2023 v 13:07 | Karma: 14,14 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

kočka, the Crab

Řekněte, že chcete vidět kočku... napověděl jsem na odchodu směrem k hloučku studentů. Terka po mně sekla pohledem, co zase dělám ostudu, ale mně to nedá, baví mě to.

3.7.2023 v 8:02 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jak klapka klapla

Dovolil jsem si tento malý trochu zlomyslný jazykolam přiřadit ke vzpomínce, která by mi jinak zapadla, leč sama zlomyslná není ani trochu.

12.6.2023 v 8:04 | Karma: 8,98 | Přečteno: 180x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.