Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A řekl Bůh

Okolo malého kostela není živé duše. Podvečerní hodina ještě neukrojila z ciferníku čtvrtku, a také slunce je stále dobře vidět. Mezi domy se prohání horký vzduch, jako děti na koloběžkách. V korunách stromů leží v odpočinku bez hnutí chladný vánek. On jde svižným krokem přímo ke kostelíku. Vystoupá po kamenných schodech přímo ke dveřím. Položí ruku na kliku. Je zavřeno.

"Dům, ve kterém přebývá Bůh, nemůže být nikdy zavřený," napadne ho. Sestoupí ze schodů a jde kolem. Polovina bočního vstupu je otevřená. Přistoupí ke mřížoví, kterým je vidět dovnitř. Nahlédne. V chladném temnu se začínají objevovat obrysy věcí. Přímo naproti sobě uvidí sochu panny Marie. Ta se usmívá nesmělým strnulým způsobem na prázdno před ni. On se dívá dovnitř skrze litinové mřížoví. Potom na ně položí dlaně.

V předu, v místě, kde je oltář, se cosi pohne. On pohlédne tím směrem. Zpoza oltáře vyjde klátivým krokem drobná postava. Jde pomalu mezi lavicemi směrem k mřížoví. Ve vrásčitém obličeji zpod šedavých vlasů těkají dvě oči. On se dívá na toho člověka a usmívá se. "Že by to byl ten Bůh?" napadne ho. Šedivý stařík přistupuje beze slova ke mřížím a odemyká je. "Můžu dovnitř?" zeptá se. Stařík se zašklebí a cosi nesrozumitelného řekne, pokyvuje hlavou.

On pomalu vchází dovnitř. Rozhlíží se. V pravo stojí řada židlí a vlevo jsou lavice. "Můžu si sedout?" zeptá se. Stařík opět něco zadrmolí a nepřestává se tím nejpodivnějším způsobem usmívat. On jde směrem k oltáři. Potom si sedá do jedné z lavic. Stařík zmizí ve stínu. Vše uvnitř je zahaleno tmavým světlem. Oltář je zdobný. On se na něj zkoumavě dívá. Potom na sochy po stranách. Nakonec skloní hlavu a zavře oči.

Hledá slova. Příliš mnoho myšlenek se mu honí hlavou. Snaží se soustředit alespoň na jednu jedinou větu, kterou by řekl, aniž by se mu na jejím pozadí objevila jiná. Uklidní se, soustředí se, snaží se být stručný, ale nejde to. "Bože, prosím, odpusť mi, mluv se mnou...", stařík u oltáře něčím šramotí, on se snaží to neslyšet. Nakonec si klekne. "Bože, prosím, pomoz mi, stůj při mně...", klečí a minuty ubíhají. "Nežádej ode mě pomoci v tom, co můžeš udělat sám," slyší nakonec. A to mu stačí.

"Děkuju," řekne staříkovi, když prochází mřížemi ven. Stařík cosi nesrozumitelně zadrmolí a pořád se usmívá. On jde ven a u kašny si sedne na lavičku. Dívá se do kašny a napadne ho, "...a voda teče, nic ji nezastaví..."

Autor: Petr Forejtek | pondělí 30.6.2014 10:00 | karma článku: 10,39 | přečteno: 627x
  • Další články autora

Petr Forejtek

nemám volný čas

a proto ráno, když poctiví lid spí, poslouchám Jethro Tull. Vůbec nerozumím textu, nevím o čem se mluví. Baví mě šašek

17.12.2023 v 5:22 | Karma: 9,19 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní

Petr Forejtek

jmenuju se Petr, je mi 49, jsem ajťák a ve volným čase chytám pokémony

Velkorysost blahé paměti mě osvobodila od potřeby pamatovat si to přesně, ale je to asi tak dva roky...

19.10.2023 v 9:51 | Karma: 12,82 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Nevím

Když se mě veterinář zeptal, jak se to stalo, zarazilo mě to. Můj pes měl v oku zaraženou třísku. Malou třísku. Přímo uprostřed oka. Jak se to stalo?

10.10.2023 v 13:07 | Karma: 14,14 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

kočka, the Crab

Řekněte, že chcete vidět kočku... napověděl jsem na odchodu směrem k hloučku studentů. Terka po mně sekla pohledem, co zase dělám ostudu, ale mně to nedá, baví mě to.

3.7.2023 v 8:02 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jak klapka klapla

Dovolil jsem si tento malý trochu zlomyslný jazykolam přiřadit ke vzpomínce, která by mi jinak zapadla, leč sama zlomyslná není ani trochu.

12.6.2023 v 8:04 | Karma: 8,98 | Přečteno: 180x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.