Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hrdliččin hlas

Na střechu sousedního domu přiletěly dvě hrdličky. Usadily se asi půl metru od sebe a v lehkém vánku odpočívaly. Jedna se dívala nalevo, druhá napravo...

A já se díval na ně, jak se dívají. A přišlo mi to pěkné, nějak mi to zapadlo do nálady, nicméně jsem si vzpomněl, že mi paní sousedka nedávno vyprávěla, že jedna z těch hrdliček se ztratila, a ta druhá, že jí teď hledá, a jestli jsem jí neviděl. No, tak už asi našla jinou, napadlo mě, ale to nejspíš budou obě hrdličky úplně jiné, neboť to snad hrdličky nedělají, raději umřou, jako labutě. Možná se pletu. Pletu se nerad, ale pletu se často.

Hdličky seděly na té střeše a dívaly se, nebo možná nedívaly, co já vím. Já stál na zápraží domu a díval jsem se taky. A hlavou mi šlo, to je ale binec, mohl by někdo říct, kdyby viděl to co já. Před pár dny jsme začali bourat starou zídku, která stála přímo v prostředku, před ní zeje jáma po pařezu, kterého bylo tak těžké se zbavit a kolem jsou hromádky štěrku, přes to natažená hadice. Bardak, pravil děda a odporoučel se zpátky do automobilu, kterým právě přijel. A mě napadlo, že je to jedna z těch hrdliček. Druhá se ale dívala jinam, a mně se zazdálo, že říká, tady se pracuje, to víš, to je staveniště, nikdy nekončící lano pospřádané z malých prací, spletené ve svazek, který vede do budoucnosti a jehož konec není ještě vidět.

Byl jsem najednou rád, že si mohu vypůjčit oči těch hrdliček a pranic mne neuráželo, shlédnout projednou na svou přítomnost z jejich výšky. Potěšilo mě, že je tu další den, a že namísto toho, aby pohled, který mi přináší, mě tížil, radil mi co dělat dál a nabízel mi smysl mému počínání. Zřetězil se mi v mysli se včerejškem a já viděl to pletoucí se lano, jehož se lze přidržet namísto lana, které by mi svazovalo nohy.

Dnes ráno opět přiletěly. Posadily se na střechu a já se opět na ně díval. Potom jsem se prošel po své zahradě. Po té zahradě, o které Terezka říká, to je nejkrásnější zahrada, jaká existuje. Nikdo nemá takovou. Je to zahrada zahrad a je v ní všechno. Potom hrdličky odletěly, aniž jsem si toho všiml. Ale zítra tam zase budou. Ony tam a já tady... Anebo nebudou. Ale já na ně nezapomenu.

Autor: Petr Forejtek | čtvrtek 18.6.2015 10:01 | karma článku: 16,68 | přečteno: 950x
  • Další články autora

Petr Forejtek

nemám volný čas

a proto ráno, když poctiví lid spí, poslouchám Jethro Tull. Vůbec nerozumím textu, nevím o čem se mluví. Baví mě šašek

17.12.2023 v 5:22 | Karma: 9,19 | Přečteno: 274x | Diskuse| Osobní

Petr Forejtek

jmenuju se Petr, je mi 49, jsem ajťák a ve volným čase chytám pokémony

Velkorysost blahé paměti mě osvobodila od potřeby pamatovat si to přesně, ale je to asi tak dva roky...

19.10.2023 v 9:51 | Karma: 12,82 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Nevím

Když se mě veterinář zeptal, jak se to stalo, zarazilo mě to. Můj pes měl v oku zaraženou třísku. Malou třísku. Přímo uprostřed oka. Jak se to stalo?

10.10.2023 v 13:07 | Karma: 14,14 | Přečteno: 411x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

kočka, the Crab

Řekněte, že chcete vidět kočku... napověděl jsem na odchodu směrem k hloučku studentů. Terka po mně sekla pohledem, co zase dělám ostudu, ale mně to nedá, baví mě to.

3.7.2023 v 8:02 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jak klapka klapla

Dovolil jsem si tento malý trochu zlomyslný jazykolam přiřadit ke vzpomínce, která by mi jinak zapadla, leč sama zlomyslná není ani trochu.

12.6.2023 v 8:04 | Karma: 8,98 | Přečteno: 180x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.