Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Má je pomsta

Stalo se mezi svátky. V jednom městě v Kanadě se právě domů vrátil z vězení mladý muž, říkejme mu Erik. Po několika měsících ve vazbě byl pohublý a zničený. Dveře, na které zaklepal, se pomalu otevřely...

Pohlédl do tváře podobné té své, jakoby to bylo zrcadlo. Odráželo se v ní ale o mnoho prožitých zim více, desítky a stovky dnů vyhloubily kolem očí hluboké rýhy a stáhly ústa dolů. Muži se posadili ke stolu a po chvíli tísnivého ticha se oba rozplakali.

O několik měsíců dříve býval Erik úplně jiný člověk. Měl práci, peníze, přítelkyni. Hleděl vstříc budoucnosti s nadějí a protože byl chytrý, uměl využít příležitost. Od malička si hrál s počítači a sítěmi jako tolik jeho vrstevníků, ale na rozdíl od nich ve své posedlosti později nalezl nejen zalíbení, nýbrž i zdroj příjmů. Všechno by šlo jako po másle a mladý kluk, administrátor a geek, jak se dnes říká, by dál ve své trochu arogantní a namyšlené pýše vrážel políčky do tváří svých ne tak chytrých kolegů, kteří ale namísto aby kráčeli vstříc štěstí poctivými kroky, okrádali druhé, využívaje jejich naivity a nerozvážnosti, s níž se pohybují v síti sítí.

Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Jeden ze zlodějíčků, které Erik odhalil, a kterému nejspíš zhatil plány, by si ale ve své rafinovanosti nezadal s Edmondem Dantem.

Jednoho dne, u dveří jednoho domu v jednom městě v Kanadě, zazvonil muž v modré uniformě. Erik otevřel. Poštovní doručovatel, na kterého se díval, se lehce usmál. Z podpaží vyjmul svazek doručenek a zeptal se na jméno. Souhlasilo. Erik očekával zásilku, před časem si objednal nové hračky do svého počítače. Zdvihl ruku a uchopil balíček. A potom se to stalo. Zpoza rohu vystoupil další muž v uniformě a ještě další a další v kravatě. A Erik nechápal. Zatkli ho.

Když Erik zmizel, pídil jsem se po tom, kde je. Přestal se ozývat. Společný přítel mi řekl, že byl zatčen za přechovávání a držení ilegálních zbraní a drog. Hm.

Má je pomsta. A ten zlodějíček, kterého nazývám milou zdrobnělinou, ukázal své zuby. Mé plány nezkřížíš. Umím v tom chodit. Na co asi myslel, když vkládal do krabičky boxer, nože a igelitové pytlíčky? Má je pomsta.

Když se Erik vrátil z vazby, byl zlomený. Zabavili všechno. Neměl ani počítač, ani peníze, neměl ani telefon. Bylo mezi svátky a za okny domu v Kanadě padaly vločky. Nežádal mě o nic. Ale bylo mezi svátky a já jsem se rozhodl, že mu pomůžu. Erik dostal svou lekci. Ale zaslouží si padnout?

Nevím, proč to děláš, řekl mi, ale kdybys to neudělal, nevím, co by bylo, a nevím, jestli bych se dokázal postavit znovu na nohy. A já? Měl jsem štěstí. Zrovna ve chvíli, kdy to bylo potřeba, a já to udělat mohl, byl jsem na svém místě. A někdo, kdo to potřeboval, dostal pomocnou ruku. Až se Erikovi za nějaký měsíc vrátí zabavené věci, a on se vrátí na své místo, bude bohatší. O zkušenost. A tak i já.

Autor: Petr Forejtek | středa 13.1.2016 10:00 | karma článku: 23,35 | přečteno: 1398x
  • Další články autora

Petr Forejtek

nemám volný čas

a proto ráno, když poctiví lid spí, poslouchám Jethro Tull. Vůbec nerozumím textu, nevím o čem se mluví. Baví mě šašek

17.12.2023 v 5:22 | Karma: 9,19 | Přečteno: 275x | Diskuse| Osobní

Petr Forejtek

jmenuju se Petr, je mi 49, jsem ajťák a ve volným čase chytám pokémony

Velkorysost blahé paměti mě osvobodila od potřeby pamatovat si to přesně, ale je to asi tak dva roky...

19.10.2023 v 9:51 | Karma: 12,82 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Nevím

Když se mě veterinář zeptal, jak se to stalo, zarazilo mě to. Můj pes měl v oku zaraženou třísku. Malou třísku. Přímo uprostřed oka. Jak se to stalo?

10.10.2023 v 13:07 | Karma: 14,14 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

kočka, the Crab

Řekněte, že chcete vidět kočku... napověděl jsem na odchodu směrem k hloučku studentů. Terka po mně sekla pohledem, co zase dělám ostudu, ale mně to nedá, baví mě to.

3.7.2023 v 8:02 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jak klapka klapla

Dovolil jsem si tento malý trochu zlomyslný jazykolam přiřadit ke vzpomínce, která by mi jinak zapadla, leč sama zlomyslná není ani trochu.

12.6.2023 v 8:04 | Karma: 8,98 | Přečteno: 180x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  14:11

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

Muž dohnal a zaklekl zloděje. Strach jsem neměl, jsem takto nastavený, říká

24. dubna 2024  14:08

Zrovna se autem vracel domů, když na brněnské tramvajové zastávce spatřil starší paní, jak se...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:06

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

KOMENTÁŘ: Kdo zabil penzijní reformu? Svůj díl nesou vláda i opozice

24. dubna 2024

Premium Ani po dvaceti letech diskusí se nedočkáme konsenzuálně přijaté reformy penzí, ale jen...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.