Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

proteinová injekce

Když se člověku začalo dostávat proteinů v podobě masa, velice mu to prospělo. Získal větší moc. Získal větší sílu a prohloubil vytrvalost. S jeho většími schopnostmi na tom to poli se potom stal ještě úspěšnějším lovcem.

Nebylo by se to stalo, kdyby k tomu, být lovcem, neměl solidní předpoklady. Živočišná říše ráda aplikuje metodu přirozeného výběru a nejlépe se to potom projeví právě tam, kde jsou pro to vhodné podmínky. A protože člověk patří mezi tvory, kteří se množí a rostou rychle v čase, z pohledu věčnosti příliš rychle, výběr se mohl uplatnit záhy. Slabé větve stromu byly odříznuty, nebo se vydaly za sluncem posíleny a s každým rokem produkovaly nové pokusné vlky.

Osvalený lovec, jemuž zachutnalo maso, nemusel už, aby se nasytil, trávit tolik času lovem. Usadil se do jeskyní a tam trávil nepříznivé chvíle. Tady, v jeho příbytcích si ho začaly vyhledávat jiné formy života, lačné se přiživit z jeho nadbytku. A tak poznal člověk vši, mravence a podobnou havěť, ale také psy a kočky. Všechen tenhle život, zvědavý a také bojující o přežití ve svých vlastních stromech života, se postupně stal neodmyslitelnou součástí života člověka.

A mohl-li si nasycený a spokojený člověk dovolit tolerovat ve svém okolí malé šelmy, které po něm uklízely nepořádek, došlo časem neodmyslitelně k tomu, že se tolerance přetvořila ve vzájemnou spolupráci. Psi začali doprovázet člověk v lovu, podávali mu upuštěné věci a olizovali mu rány. Také, ti menší, hravější a chlupatější, zabavili hrou jeho potomky. Tehdy pes dostal jméno a stal se součástí domu.

Proteinová injekce přispěla nejen k tomu, že se strom člověka stal životaschopnějším a pevnějším, ale také k tomu, že se stal rozmanitější. Ruku v ruce s rozmanitostí kráčí zvědavost a lačnost po poznání. A ta rozvíjí sval nejen jako hybatele končetin, ale i jako tvůrce myšlenek.

Chytrý člověk, jeho vši a pes tak mohli vykročit do nové etapy dějin a stát se tím, co vidíme dnes. Jak moc jsme zapomněli na to, odkud jsme vzešli a kam máme namířeno, je dáno hlavně tím, čím se obklopujeme. Co strpíme ve své existenci. A čemu dáme šanci být naší součástí.

Autor: Petr Forejtek | úterý 18.5.2021 10:12 | karma článku: 13,74 | přečteno: 317x
  • Další články autora

Petr Forejtek

nemám volný čas

a proto ráno, když poctiví lid spí, poslouchám Jethro Tull. Vůbec nerozumím textu, nevím o čem se mluví. Baví mě šašek

17.12.2023 v 5:22 | Karma: 9,19 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní

Petr Forejtek

jmenuju se Petr, je mi 49, jsem ajťák a ve volným čase chytám pokémony

Velkorysost blahé paměti mě osvobodila od potřeby pamatovat si to přesně, ale je to asi tak dva roky...

19.10.2023 v 9:51 | Karma: 12,82 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Nevím

Když se mě veterinář zeptal, jak se to stalo, zarazilo mě to. Můj pes měl v oku zaraženou třísku. Malou třísku. Přímo uprostřed oka. Jak se to stalo?

10.10.2023 v 13:07 | Karma: 14,14 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

kočka, the Crab

Řekněte, že chcete vidět kočku... napověděl jsem na odchodu směrem k hloučku studentů. Terka po mně sekla pohledem, co zase dělám ostudu, ale mně to nedá, baví mě to.

3.7.2023 v 8:02 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jak klapka klapla

Dovolil jsem si tento malý trochu zlomyslný jazykolam přiřadit ke vzpomínce, která by mi jinak zapadla, leč sama zlomyslná není ani trochu.

12.6.2023 v 8:04 | Karma: 8,98 | Přečteno: 180x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.