Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Weichtal Wichtel 6+

Rakousko, oblast Höllenthal, sektor Wachhüttelturm, cesta Weichtal Wichtel, obtížnost 6+ (5+ povinně). Cesta má celkem 8 délek, 170 metrů, a když jsem se na ní zdola od silnice díval, měl jsem k ní poměrně velký respekt. Přeci jen zdola to vypadá jinak, než když se na to potom přilepíte. Co vypadá převisle je kolmé, a co vypadá hladké, je plné chytů. Náš oblíbený Vertikon má 16 metrů, a tak když tam lepší dny dáváme deset cest i víc a ještě odcházíme po svých, měli bychom to s přehledem dát.

NahořeVojta Jaroš

Nocležili jsme v kempu (no, je to spíš parkoviště, kde je povoleno stanovat) v Kaiserbrunnu (47.73425,15.79186) a na finálovou cestu se vydali až třetí den lezení. První dva dny jsme se aklimatizovali nejdříve na jednodélkách u obce Flatz (přibližně zde 47.747860, 16.013453), kde jsme se rozlézali v pěkných pětkových a šestkových krátkých cestách. A potom na kratší vícedélce  Nikdo nespadnul a počasí nám přes den na lezení docela přálo, přestože v kempu pršelo celý den a i v noci.

Jak moc se nám první dva dny dařilo, a to zejména v tom, že jsme se dobře s VJ sehráli, i co se týče například používání vysílaček, jsme se rozhodli zúročit třetí, závěrečný den lezení. U silnice před vjezdem do krátkého tunelu je parkoviště (47.746356, 15.763466), odkud je to k nástupu cesty pár minut lesem. Na sousedních cestách už bylo pár lezců, ale jinak bylo volno, což jsme moc nečekali, neboť cesta této obtížnosti se určitě těší široké oblibě, a za což jsme byli rádi. Předchozí den se mi totiž dost vyplatilo, že jsem měl přilbu, protože mi na ní přistál kámen, který shodil lezec v cestě před námi.

První dva šestkové úseky první délky jsem se ještě rozlézal a cítil se trochu rozpačitě, ale naštěstí jsem moc neváhal a respekt z cesty ze mě spadl. Začátek sám o sobě není úplně lehký, ale to je vcelku dobře, aspoň je člověk dobře připravený na to, co přijde později. Cesta je hodně různorodá a obtížnosti kolísají od 4 do 6+, je tu naprostá všehochuť všech druhů lezení, traverzy, madla, převis, komín, spára. Takže se nedá říct, že se lezec cestou nudí. Několik délek, zejména 3 (převis), 4 (spára) a 5 (komín) je lezecky opravdu výživných.

V Raxu jsem byl na skalách poprvé a hodnotím tento zájezd jako vynikající, líbilo se mi tu snad úplně všechno. Weichtal Wichtel je krásná cesta, kterou rozhodně každému doporučuju.

Autor: Petr Forejtek | čtvrtek 26.6.2014 10:00 | karma článku: 7,41 | přečteno: 444x
  • Další články autora

Petr Forejtek

nemám volný čas

a proto ráno, když poctiví lid spí, poslouchám Jethro Tull. Vůbec nerozumím textu, nevím o čem se mluví. Baví mě šašek

17.12.2023 v 5:22 | Karma: 9,19 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní

Petr Forejtek

jmenuju se Petr, je mi 49, jsem ajťák a ve volným čase chytám pokémony

Velkorysost blahé paměti mě osvobodila od potřeby pamatovat si to přesně, ale je to asi tak dva roky...

19.10.2023 v 9:51 | Karma: 12,82 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Nevím

Když se mě veterinář zeptal, jak se to stalo, zarazilo mě to. Můj pes měl v oku zaraženou třísku. Malou třísku. Přímo uprostřed oka. Jak se to stalo?

10.10.2023 v 13:07 | Karma: 14,14 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

kočka, the Crab

Řekněte, že chcete vidět kočku... napověděl jsem na odchodu směrem k hloučku studentů. Terka po mně sekla pohledem, co zase dělám ostudu, ale mně to nedá, baví mě to.

3.7.2023 v 8:02 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jak klapka klapla

Dovolil jsem si tento malý trochu zlomyslný jazykolam přiřadit ke vzpomínce, která by mi jinak zapadla, leč sama zlomyslná není ani trochu.

12.6.2023 v 8:04 | Karma: 8,98 | Přečteno: 180x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.