Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj autista se ztratil

Přibližně před rokem jsem četl v některých novinách o tom, že se ve Zlíně našel na autobusové zastávce chlapec s autismem, který se ztratil. Naštěstí se ho ujal řidič autobusu, který se postaral o to, aby se nebohé dítě už více neztrácelo, a to se tím pádem poměrně rychle zase našlo. Nevím, o koho se jednalo, ani náhodou neznám každé autistické dítě v kraji, sotva znám všechny ve svém bezprostředním okolí, ale to, že každé dítě se jednou zákonitě ztratí, platí pro každé. Zdravé i poškozené.

27.7.2013 Buchlovice, slavnosti česnekuPetr Forejtek

Vítek si hraje na předzahrádce domu s vodou. Má puštěnou hadici, promenuje se nahatý, bazének napouští a zase vylévá. Tráví tím docela dost času, je hodný a naučil se několik nových věcí. Například soustředit pramen vody do trysku prstem, kterým ucpe hadici. Nebo, když jsme mu vodu přivřeli, aby se tolik neplýtvalo, šel si jí zase přidat. Cestou ke kohoutku si odemkl (!) mříž, kterou jsem tu nechal instalovat v době, kdy jsme se přistěhovali, aby se nedostal na střechu předzahrádky.

Žádný plot už není dost vysoký, aby ho nepřelezl, a ani zámek už není dostatečná záruka toho, že ho nepřekoná. Navíc se naučil tyhle věci dělat v tichosti, když se nikdo nedívá. Říkám, v tichosti... ale on, ehm, vůbec neumí mluvit, a i kdyby, co by asi při tom asi tak měl říkat? Prozpěvovat si? "Jupí, jupí, neodemykám vrátka a nikam nejdu..."

Kamila se najednou přiřítí z venku a volá, "Vítek je pryč. Teď tu byl. Vrátka jsou otevřený. Jdu zahradou a ty si vezmi auto a objeď to kolem, musíme ho najít." Objedu blok a už jsem za zahradou. Z dálky vidím Kamilu. Stojí u silnice a Vítek kousek od ní poskakuje. Je pořád nahatej a hopká jak jehla v šicím stroji. "Posral se", říká Kamila místo ahoj. "Tak hlavně, že ho nic nepřejelo", já na to, a říkám si, dva dny nebyl na velké a schválně si to nechá pro takovouhle příležitost. Naštěstí slunce žhne, a tedy nikde nikdo. A i kdyby, kdo by se teď divil tomu, že po ulici chodí nahé děcko, v takovém vedru. Sebereme dětský hovínko, utřeme podělanou prdelku a jedem.

Tentokrát to dobře dopadlo. Ale co bychom asi tak měli udělat? Dát mu desitikilovou kouli na nohu? Nebo mu vytetovat na předloktí telefonní číslo? Už vidím zástupy chytráků s jejich radama a úředníků s jejich formulářema a paragrafama (paragraf, to je to písmeno, co vypadá jako normální písmeno, ale ve skutečnosti je to několik docela dost poškozených a pokřivených písmen, napatlaných přes sebe).

Hm, dneska je hezky, sluníčko pálí, měli bychom jít ven, říkám si, když vázacím drátem přivazuju vrátka k plotu. Nevypadá to, že by z toho mraku zapršelo. Zdvihnu oči, a na nebi žádný mrak není. A tak jdeme odpoledne ven a Vítek jde za mnou na vodítku, tak jako vždycky.

Autor: Petr Forejtek | pondělí 29.7.2013 10:00 | karma článku: 28,77 | přečteno: 4653x
  • Další články autora

Petr Forejtek

nemám volný čas

a proto ráno, když poctiví lid spí, poslouchám Jethro Tull. Vůbec nerozumím textu, nevím o čem se mluví. Baví mě šašek

17.12.2023 v 5:22 | Karma: 9,19 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní

Petr Forejtek

jmenuju se Petr, je mi 49, jsem ajťák a ve volným čase chytám pokémony

Velkorysost blahé paměti mě osvobodila od potřeby pamatovat si to přesně, ale je to asi tak dva roky...

19.10.2023 v 9:51 | Karma: 12,82 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Nevím

Když se mě veterinář zeptal, jak se to stalo, zarazilo mě to. Můj pes měl v oku zaraženou třísku. Malou třísku. Přímo uprostřed oka. Jak se to stalo?

10.10.2023 v 13:07 | Karma: 14,14 | Přečteno: 412x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

kočka, the Crab

Řekněte, že chcete vidět kočku... napověděl jsem na odchodu směrem k hloučku studentů. Terka po mně sekla pohledem, co zase dělám ostudu, ale mně to nedá, baví mě to.

3.7.2023 v 8:02 | Karma: 9,97 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Petr Forejtek

Jak klapka klapla

Dovolil jsem si tento malý trochu zlomyslný jazykolam přiřadit ke vzpomínce, která by mi jinak zapadla, leč sama zlomyslná není ani trochu.

12.6.2023 v 8:04 | Karma: 8,98 | Přečteno: 180x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si v Německu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 219
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Kdysi mě dost zajímala politika, ale teď už to je pro mě okrajové téma. Zůstal mi zájem o techniku, mechaniku a historii. Mám rád přírodní vědy, ale i přírodu samu v její nejčistší podobě. O sportu si myslím, že je to ta aktivita, která člověka udržuje v pohybu a hezké formě, nikoli na židli. Znovu pro sebe objevuji hudbu, kterou jsem rád poslouchal před lety, a ve které slyším srdce. Mám rád barvy a různost.